X

Pobierz aplikację OvuFriend

Zwiększ szanse na ciążę!
pobierz mam już apkę [X]
Forum W ciąży - ogólne Ciąża w Szwajcarii
Odpowiedz

Ciąża w Szwajcarii

Oceń ten wątek:
  • jammarka Koleżanka
    Postów: 70 6

    Wysłany: 19 lipca 2016, 14:49

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Witam przyszłe i obecne mamy w Szwajcarii,

    może uda mi się odgrzebać wątek...
    Ja jestem nowa w Szwajcarii (mieszkam w Graubundii) i obecnie jestem w 10 tyg. ciąży. Wszsytko tu jest tak inne i nowe + bariera językowa, dlatego miłoby było powymieniać się z kimś doświadczeniami czy emocjami :)

    Są jeszcze na forum dziewczyny mieszkające w Szwajcarii?

    Pozdrawiam

    d69c20mmpscsvys2.png
  • jammarka Koleżanka
    Postów: 70 6

    Wysłany: 19 lipca 2016, 15:00

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    MaddalenaMag wrote:
    Hej dziewczyny! Jestem w mojej pierwszej ciazy i przed pierwsza wizyta u lekarza. Czy mozecie napisac jak wygladaja tutaj takie wizyty? Kiedy wybieralyscie szpital w ktorym chcecie rodzic, czy umawialyscie sie na specjalne spotkania aby obejrzec placowke?

    My mieszkamy juz kilka lat zagranica ale tutaj dopiero kilka miesiecy i ciezko mi jak na razie wszystko ogarnac ;)

    Moja pierwsza wizyta odbyła się, gdy byłam w 7 tyg. Zaraz po zrobieniu testu ciążowego, zadzwoniłam do mojego ubezpieczyciela (SWICA - mam tak zwany TELMED czyli przed udaniem się do lekarza muszę zadzwonić i uzyskać poradę czy skierowanie). Ubezpieczyciel podał mi namiar na ginekologów w pobliżu mówiących w j. angielskim (niestety w j. polskim nic nie znalazłam :( ).
    Pani ginekolog - Niemka - dość dobrze rozumie sytuacje emigrantów i pozostawiła dobre wrażenie po sobie. Przy pierwszej wizycie zapytała mnie o objawy, samopoczucie, pierwszy dzień ostatniej miesiączki, stan zdrowia, przyjmowane leki itp. Następnie miałam zrobione USG dopochwowe, podczas którego zobaczyłam 1 cm maleństwo i jego poruszające się serduszko.