BellyBestFriend
Odpowiedz
Forum > Problemy i komplikacje > pępowina dwunaczyniowa
Rozpocznij swój osobisty, inteligentny kalendarz ciąży BellyBestFriend!
Oceń ten wątek:
AUTOR
WIADOMOŚĆ

Piegus
Autorytet
Postów: 335
427

Wysłany: 25 marca 2016, 09:35
Cytuj | (1) | Zgłoś
Super! Gratulacje :)

Est lubi tę wiadomość

2EeVp2.png
NcmSp1.png

inessa
Autorytet
Postów: 6244
18304

Wysłany: 31 marca 2016, 16:51
Cytuj | (2) | Zgłoś
Kochane dajecie duzo nadziei :D dziekuje <3
u nas tez pepowina dwunaczyniowa - brak jednej tetnicy ale tez juz na tym etapie wiemy,ze wad serduszka i ukł.moczowego nie ma ( choc tutaj ma byc obserwacja bo u chłopców wg mojej ginki moze byc problem przy mniejszym dotlenieniu) ale mamy problem z mala waga i przyrostem tzn synek przyrasta ale miesci sie na 10 centylu. Grozi nam zatrzymanie wzrostu i szybszy poród. Juz teraz wiem,ze bedzie CC ale tez ze wzgledu na moje choroby i poronienia.
Czytam Was i widze,ze jest dobrze wiec ja tez mam nadzieje,ze i u nas bedzie ok :)

Piegus, Est lubią tę wiadomość

Mama 8 aniołkow i kilka c.biochemicznych oraz Cudu na ziemi synka -IUGR ( ur.w 36 tc -20.06.2016r-wazyl 2040 g) starania od 2012 r. Mam 43/44 lata!
2 Cud-Córka urodzila sie 12.01.2018r.(39 tc i 6 dz. waga 2666 hipotrofia)

Est
Autorytet
Postów: 1852
3097

Wysłany: 6 kwietnia 2016, 01:21
Cytuj | (1) | Zgłoś
Na pewno będzie ok :-) Trzymam kciuki !
A synek nadrobi wagę po porodzie, zobaczysz. Pozdrawiam i powodzenia :-)

inessa lubi tę wiadomość

n59yupjy49d2u6s1.png
l22ndf9hwok87b7m.png


inessa
Autorytet
Postów: 6244
18304

Wysłany: 7 kwietnia 2016, 14:10
Cytuj | (0) | Zgłoś
Dziekuje <3
ja tylko boje sie,ze wzrost zatrzyma sie wczesniej i bedzie trzeba wczesniej rozwiazac ciaze ale czas pokaze !!!
Pozdrawiam <3 :)

Mama 8 aniołkow i kilka c.biochemicznych oraz Cudu na ziemi synka -IUGR ( ur.w 36 tc -20.06.2016r-wazyl 2040 g) starania od 2012 r. Mam 43/44 lata!
2 Cud-Córka urodzila sie 12.01.2018r.(39 tc i 6 dz. waga 2666 hipotrofia)

Kimmy
Autorytet
Postów: 831
1147

Wysłany: 20 marca 2017, 21:06
Cytuj | (0) | Zgłoś
Dziewczyny pocieszcie. Są tu obecnie jakieś mamy z tym problemem? :/

U nas po dzisiejszych prenatalnych okazało się, że u bliźniaków jednokosmowkowych jest ta dwunaczyniowa pępowina. I lekarz mi powiedział, że to może prowadzić do wad serduszek i takze nerek. Ale też nie musi. Zlecone mam echo serduszek w przy okazji badań w II trymestrze ale nic więcej się nie da zrobić na ten moment.

Sttasznke się tym przejmuje :/
To dopiero prenatalne. Czy jest jakaś szansa że to się może jeszcze zmienic?

Wiadomość wyedytowana przez autora 20 marca 2017, 21:00

f5b59272af.png

pako_mrrr
Autorytet
Postów: 291
132

Wysłany: 29 czerwca 2017, 16:54
Cytuj | (0) | Zgłoś
Hej dziewczyny, jestem w 19tc i wczoraj na USG połówkowym też wyszła mi ta pępowina dwunaczyniowa.
Niestety całe badanie było bardzo chaotyczne (babka nie umiała sobie poradzić z komputerem, ciągle jej się coś zawieszało) i na koniec powiedziała mi że że wszystko jest ok, dopiero w domu na wydruku zwróciłam uwagę że jest nieprawidłowość w tej pępowinie. Za tydzień mam kolejne - prywatne badanie (choć to też nie było z NFZ, a w luxmedzie) i mam nadzieję że dowiem się czegoś więcej. Na razie - strasznie się wystraszyłam ;/

zi13nafan2lh9052.png

monaJa
Ekspertka
Postów: 171
115

Wysłany: 3 lipca 2017, 07:18
Cytuj | (1) | Zgłoś
Ja też mam tą dwunaczyniową i też na połówkowych wyszło mi dr zbadał dokładnie serduszko nereczki i wyszło ok więc kazał się nie martwić bo podobno 2% dzieci tak ma i nie ma to wpływu na rozwój,choć sugerował aby sprawdzać jak mały przyrasta jeśli by się zatrzymał z wagą to wcześniejszy poród ale to dopiero po 30tc . A czasami jest tak że poprostu jedną z żył jest szersza a nie podwójna ,a nieraz dopiero po porodzie wychodzi że jednak ta trzecia jest trzeba być dobrej myśli ja też shizowałam a dr goglle to wcale nie pomaga tylko jeszcze bardziej straszy .

pako_mrrr lubi tę wiadomość

m3sxk0s3rkvlrf2m.png
synek <3
d5afs8qthepg0v77.png


Est
Autorytet
Postów: 1852
3097

Wysłany: 7 sierpnia 2017, 23:14
Cytuj | (0) | Zgłoś
Dziewczyny teraz nawet nie uznaje się tej pępowiny za wadę. Jeżeli wszystko poza tym jest ok, to w ogóle nie macie się co przejmować.

n59yupjy49d2u6s1.png
l22ndf9hwok87b7m.png


sylka1990
Debiutantka
Postów: 7
4

Wysłany: 3 września 2017, 05:36
Cytuj | (0) | Zgłoś
U mnie też wykryto pepowine dwunaczyniowa i oprocz dodatkowego stresu i obaw o Córcie nic pozatym innego nie znaleziono ani w ciąży ani po porodzie. No może była mala jak na nasza rodzinę, bo u nas dzieci poniżej 3500g się nie rodziły, a ona miała równo 3000g, ale malenka jest zdrowa i nadrobila wage z nadwiozka w kilka tygodni. Ale stres był zwłaszcza podczas EKG serduszka, ponieważ jak powiedziała mi doktor kiedy wykryto u mnie problem z pepowina- 70% przypadków jest to tylko problem z pepowina ale w pozostałych 30% towarzysza tej wadzie problemy z sercem, nerkami, albo innym narzadem.


Ilona04
Autorytet
Postów: 652
104

Wysłany: 3 września 2017, 09:39
Cytuj | (0) | Zgłoś
sylka1990 wrote:
U mnie też wykryto pepowine dwunaczyniowa i oprocz dodatkowego stresu i obaw o Córcie nic pozatym innego nie znaleziono ani w ciąży ani po porodzie. No może była mala jak na nasza rodzinę, bo u nas dzieci poniżej 3500g się nie rodziły, a ona miała równo 3000g, ale malenka jest zdrowa i nadrobila wage z nadwiozka w kilka tygodni. Ale stres był zwłaszcza podczas EKG serduszka, ponieważ jak powiedziała mi doktor kiedy wykryto u mnie problem z pepowina- 70% przypadków jest to tylko problem z pepowina ale w pozostałych 30% towarzysza tej wadzie problemy z sercem, nerkami, albo innym narzadem.
Wazne, ze wszystko było dobrze ;) u nas też pępowina dwunaczyniowa, w pazdzierniku mam ekg serduszka.. Mam nadzieję, ze.wszystko będzie dobrze ;)

Antoś 36tc [*]. Urodzony dla nieba :*

Oublier
Autorytet
Postów: 566
368

Wysłany: 24 września 2017, 10:02
Cytuj | (0) | Zgłoś
U nas też wykryto pępowinę dwunaczyniową. Jutro idziemy na echo. Moja lekarka powiedziała, że sama nic niepokojącego nie widzi, ale wysłała mnie do kogoś bardziej doświadczonego w tym temacie. Jestem dobrej myśli.

f2wl9vvjra4rp1ln.png

v3gtnyn05cn3o4qn.png

Ilona04
Autorytet
Postów: 652
104

Wysłany: 25 września 2017, 15:57
Cytuj | (0) | Zgłoś
Oublier wrote:
U nas też wykryto pępowinę dwunaczyniową. Jutro idziemy na echo. Moja lekarka powiedziała, że sama nic niepokojącego nie widzi, ale wysłała mnie do kogoś bardziej doświadczonego w tym temacie. Jestem dobrej myśli.
A w.którym tc jestes ?:) daj znac po badaniu jak ;) na pewno bedzie wszystko ok ;)

Antoś 36tc [*]. Urodzony dla nieba :*

szwesta80
Autorytet
Postów: 402
284

Wysłany: 4 października 2017, 14:19
Cytuj | (0) | Zgłoś
CZeść dziewczyny.
U mnie też dwunaczyniówka. W tej chwili jestem w 22 tygodniu i 3 dniu ciąży.
Lekarka już mi zapowiedziała, że ze względu na pępowinę, wiek (37 lat)i dwa poronienia będzie optowała za CC. Pępowina dwunaczyniowa jest znaczącym wskazaniem do CC. Wprawdzie chciałam rodzić naturalnie, ale lekarka mnie przekonała.
U mnie na szczęście wszystkie organy maleństwa jak na razie ok. Mam obowiązkowo zrobić USG 30 tygodnia.
Do tego Pani doktor już mi zapowiedziała, że jeżeli synek nie będzie odpowiednio wagowo przyrastał na ostatnie tygodnie ciąży położy mnie szpitala, by móc wszystko kontrolować i że ciążę wtedy rozwiążemy ok 36 tygodnia.
Fajnie, że ktoś ruszył ten temat, bo po połówkowych byłam, załamana.

3jgx3e3kzhsm0bxy.png
f2w3qh4snsvwasdq.png
Przybrana Mama dla Młodego
Aniołek [*] - 12.10.2015 - 8 tc
Aniołek [*] - 16.01.2017 - 9 tc

Oublier
Autorytet
Postów: 566
368

Wysłany: 4 października 2017, 19:23
Cytuj | (0) | Zgłoś
Hej, zapomniałam się odezwać po badaniu :) Teraz jest 24tc
Na badaniu wyszło, że wszystko ok, serduszko ładnie bije i lekarz nie zauważył nic niepokojącego. Za to wczoraj byłam u diabetologa ze względu na cukrzycę ciążową i jej zdaniem dzidzia jest za mała jak na ten etap ciąży. Trochę śmiesznie, bo w cukrzycy dziecko jest zazwyczaj trochę za duże... nie wiem co o tym myśleć. Zapytam moją Panią Ginekolog przy kolejnej wizycie

f2wl9vvjra4rp1ln.png

v3gtnyn05cn3o4qn.png

szwesta80
Autorytet
Postów: 402
284

Wysłany: 4 października 2017, 21:00
Cytuj | (0) | Zgłoś
Oublier wrote:
Hej, zapomniałam się odezwać po badaniu :) Teraz jest 24tc
Na badaniu wyszło, że wszystko ok, serduszko ładnie bije i lekarz nie zauważył nic niepokojącego. Za to wczoraj byłam u diabetologa ze względu na cukrzycę ciążową i jej zdaniem dzidzia jest za mała jak na ten etap ciąży. Trochę śmiesznie, bo w cukrzycy dziecko jest zazwyczaj trochę za duże... nie wiem co o tym myśleć. Zapytam moją Panią Ginekolog przy kolejnej wizycie

MI zarówno lekarz na połówkowych i moja pani doktor mówili, że dwunaczyniowa pępowina wiąże się z tym, że dzidziuś może być mniejszy. W 3 trymestrze trzeba pilnować, jak maleństwo rośnie. Bo pępowina mniej środków odżywczych do dziecka przenosi. Dlatego dwunaczyniowa pępowina jest wskazaniem do CC i częstszej kontroli.

3jgx3e3kzhsm0bxy.png
f2w3qh4snsvwasdq.png
Przybrana Mama dla Młodego
Aniołek [*] - 12.10.2015 - 8 tc
Aniołek [*] - 16.01.2017 - 9 tc

Ilona04
Autorytet
Postów: 652
104

Wysłany: 7 października 2017, 18:59
Cytuj | (0) | Zgłoś
U nas tez pępowina dwunaczyniowa.
Dziewczyny a jest roznica ktorej tętnicy nie ma ? W sensie czy lewej czy prawej ? My w poniedzialek mamy echo serca, i się.boje

Antoś 36tc [*]. Urodzony dla nieba :*

szwesta80
Autorytet
Postów: 402
284

Wysłany: 9 października 2017, 17:57
Cytuj | (0) | Zgłoś
Ilona04 wrote:
U nas tez pępowina dwunaczyniowa.
Dziewczyny a jest roznica ktorej tętnicy nie ma ? W sensie czy lewej czy prawej ? My w poniedzialek mamy echo serca, i się.boje
Chyba nie ma znaczenia, której tętnicy nie ma.
Dziewyczy a echo serca robicie bo z serduszkiem coś nie tak wyszło?
Mi mimo 2naczyniówki echa nie kazali robić. I zastanawiam się, dlaczego wy dostałyście zlecenie na ech.

3jgx3e3kzhsm0bxy.png
f2w3qh4snsvwasdq.png
Przybrana Mama dla Młodego
Aniołek [*] - 12.10.2015 - 8 tc
Aniołek [*] - 16.01.2017 - 9 tc

Ilona04
Autorytet
Postów: 652
104

Wysłany: 11 października 2017, 18:41
Cytuj | (0) | Zgłoś
szwesta80 wrote:
Chyba nie ma znaczenia, której tętnicy nie ma.
Dziewyczy a echo serca robicie bo z serduszkiem coś nie tak wyszło?
Mi mimo 2naczyniówki echa nie kazali robić. I zastanawiam się, dlaczego wy dostałyście zlecenie na ech.
Ja wlasnie mialam echo ze wzgledu na pępowine ;) ale juz po echu i wszystko jest w porzadku z malym ;)

Antoś 36tc [*]. Urodzony dla nieba :*

Oublier
Autorytet
Postów: 566
368

Wysłany: 11 października 2017, 23:44
Cytuj | (0) | Zgłoś
Ja dostałam skierowanie na echo ze względu na pępowinę a drugi powód taki, że dwie poprzednie ciąże poroniłam.

f2wl9vvjra4rp1ln.png

v3gtnyn05cn3o4qn.png

Ilona04
Autorytet
Postów: 652
104

Wysłany: 12 października 2017, 11:43
Cytuj | (0) | Zgłoś
Tak mi przyszlo teraz do głowy. Bo na echu serca wyszlo ze w serduszku jest bright spot 2mm, i Pani doktor powiedziala ze to.od przeziebienia i ze cale echo jest super.. i tak pomyślalam czy to sie nie laczy z tą pepowiną? W sensie ze moze o świadczyć o czyms niepokojacym.. nie chce sobie nic wkrecac dlatego mysle zapytam Was o zdanie? No bo skoro Pani doktor mowi ze jest ok to chyba to moja wyobraznia ;)

Antoś 36tc [*]. Urodzony dla nieba :*


Dowiedz się więcej o swojej ciąży!

Sprawdź BellyBestFriend Premium

  • kontrola przyrostu wagi
  • śledzenie rozwoju ciąży
  • dieta dla ciąży

Wypróbuj miesiąc za darmo, potem tylko 29 zł / mies.

UTWÓRZ KONTO

Twoje dane są u nas bezpieczne. Nigdy nie udostępnimy nikomu Twojego adresu e-mail ani bez Twojego pozwolenia nie będziemy wysyłać do Ciebie wiadomości. My również nie lubimy spamu!

Twój adres e-mail: 
OK Anuluj
Dziękujemy za dołączenie do BellyBestFriend!

Wysłaliśmy do Ciebie wiadomość z linkiem aktywacyjnym.

Aby aktywować konto przejdź do swojej poczty email , a następnie kliknij na link aktywacyjny, który do Ciebie wysłaliśmy.

Jeśli nie widzisz naszej wiadomości, zajrzyj proszę do folderu Spam.

OK (15)