BellyBestFriend
Rozpocznij swój osobisty, inteligentny kalendarz ciąży BellyBestFriend!
Oceń ten wątek:
AUTOR
WIADOMOŚĆ

Alikar
Znajoma
Postów: 25
1

Wysłany: 19 stycznia 2017, 09:52
Cytuj | (0) | Zgłoś
Dziewczyny czy macie jakieś sprawdzone sposoby na anemię w ciąży? Pojawiła mi się w drugim trymestrze i mimo zróżnicowanej diety i przyjmowania "końskiej dawki" żelaza w tabletkach wyniki poprawiły mi się tylko nieznacznie i nadal są nieco poniżej normy.


[konto usunięte]

Wysłany: 19 stycznia 2017, 10:04
Cytuj | (0) | Zgłoś
Spróbuj może soku z buraka. Nie próbowałam jeszcze, też mam lekką anemię, ale inne dziewczyny to stosowały.


Alikar
Znajoma
Postów: 25
1

Wysłany: 19 stycznia 2017, 10:25
Cytuj | (0) | Zgłoś
Dzięki. Kupiłam sokowirówkę i piję od jakiegoś tygodnia prawie codziennie po szklance/ dwie. Na razie nie ma efektów :( Może zwiększę dawkowanie..


[konto usunięte]

Wysłany: 19 stycznia 2017, 11:51
Cytuj | (0) | Zgłoś
Do buraków dodaj troszkę szpinaku lub pietruszki (natki) ;) możesz w ciągu dnia przegryzać pestki dyni ;)


Puglia
Koleżanka
Postów: 48
9

Wysłany: 19 stycznia 2017, 15:22
Cytuj | (0) | Zgłoś
Hej, u mnie tez wyszla anemia i lekarz powiedzial, ze nie ma co czekac, bo w 3 trymestrze dziecko bedzie czerpac jeszcze wiecej i zrobili mi wlew zelaza dozylnie. Troche sie balam, ale wszystko poszlo dobrze. Ponoc nie jest to czesta praktyka w ciazy, ale nie bylo innego wyjscia, bo lekarz powiedzial, ze jak juz wartosci sa bardzo niskie to organizm slabo uzupelnia zapasy nawet przy sumplementacji.


[konto usunięte]

Wysłany: 19 stycznia 2017, 16:45
Cytuj | (0) | Zgłoś
Jak dostałam rozpiskę z dietą, to właśnie miałam napisane, zeby nie jeść szpinaku. Za to warto jarmuż zamiast niego :)


[konto usunięte]

Wysłany: 19 stycznia 2017, 17:25
Cytuj | (0) | Zgłoś
Co do szpinaku, to ogólnie obalono ten mit, że zawiera dużo żelaza, a poza tym nie należy jeść go w dużych ilościach ;)


[konto usunięte]

Wysłany: 19 stycznia 2017, 19:26
Cytuj | (0) | Zgłoś
"W 1890 roku jeden z amerykańskich naukowców prowadził szczegółowe badania nad szpinakiem. Jego asystentka, zamiast wpisać w raporcie, że 100 gramów szpinaku zawiera 3 miligramy żelaza, pomyliła się i napisała 30. Dzięki jej niedopatrzeniu szpinak zyskał sławę nadzwyczaj zdrowego warzywa."

http://zywieniewsporcie.com/mit-buraka-i-szpinaku/


Alikar
Znajoma
Postów: 25
1

Wysłany: 20 stycznia 2017, 11:59
Cytuj | (0) | Zgłoś
Dzięki dziewczyny za porady. Też słyszałam tą historię o szpinaku :) Tak naprawdę żelaza ma mniej więcej tyle ile inne liściaste warzywa zielone :)
Transfuzja krwi w ciąży faktycznie trochę może przerażać, mam nadzieję, że do tego nie dojdzie, ale jak będzie trzeba to trudno..


[konto usunięte]

Wysłany: 20 stycznia 2017, 12:54
Cytuj | (0) | Zgłoś
Alikar ja mam problem z przyswajaniem zelaza i tabletki prawie na mnie nie dzialaja lecz w ciaxy bralam Szelazo i ladnie mi podwyzszyl wynik tzn nie jakos super ale jedak. Do tego zelazo jest w zoltku jajka mowia tez o buraczkach ale duzo by trzeba ich zjesc zatem mozna kupic w aptece tabletki z suszonych burakow ja kiedys je jadlam i ok ☺moja kolezanka bedac w ciazy tymi tabletkami pieknie podbudowala sobie poziom zelaza i hemoglobiny. No i miesa czerwone jezeli ktos nie jest wegetarianinem ☺ watrobke w ciazy odradzam bo ona zbiera toksyny wiec moze szkodzic i mamie i dziecku. A zelazo dozylne to ostatecznosc ale pieknie podbija wynik i to na dosc dlugo ale to juz w sxpitalu musza zrobic. Powodzenia i polepszenia wynikow ☺


Alikar
Znajoma
Postów: 25
1

Wysłany: 2 maja 2017, 22:41
Cytuj | (0) | Zgłoś
Bardzo dziękuję za wszystkie dobre rady :) Na początku faktycznie się spinałam z jedzeniem- robiłam soki z buraka, jadłam natkę pietruszki (o ile można ją było dostać zimą), kaszankę i czerwone mięsa (mimo, że przed ciążą byłam w 90% wegetarianką) i inne rzeczy, które sugerowałyście. Plus dużo orzechów i suszone morele bez konserwantów, które bardzo lubię. Morele sugerowała znajoma położna, która sama jest wegetarianką i wg niej wbrew powszechnej opinii żelazo najlepiej wchłania się z roślin, a nie z mięsa. Ile w tym prawdy nie mogę powiedzieć, ale jak przestałam jeść mięso (nie będąc w ciąży oczywiście) to wyniki krwi mi się bardzo poprawiły- wzrosła hemoglobina i krwinki czerwone, a wcześniej były bliżej dolnej granicy, więc może coś w tym jest
A wracając do bycia w ciąży chyba trzeba mi było uzbroić się w cierpliwość zażywając tabletki z żelazem- sorbifer. Wyniki krwi stopniowo poprawiały się z miesiąca na miesiąc. Nawet przez ostatnie 1,5 miesiąca miałam dosyć soku z surowego buraka i ani razu go nie zrobiłam, bo mi uszami wychodził. Muszę się przyznać, że do jedzenia podchodziłam trochę niedbale i jadłam na co w danej chwili miałam ochotę bez wczuwania się w zdrowe odżywianie. O dziwo dwie ostatnie morfologie wyszły najlepiej- wszystko w normie :)
No my już niedługo finiszujemy w dwupaku, więc koniec z żelazowymi tabletkami.
Pozdrawiam Was serdecznie!


Mmmoni
Przyjaciółka
Postów: 63
24

Wysłany: 8 maja 2017, 17:22
Cytuj | (0) | Zgłoś
Dziewczyny a czy miałyście anemię już na początku ciąży?

590f1787e23e5.png

cslza
Autorytet
Postów: 1448
1603

Wysłany: 9 stycznia, 21:02
Cytuj | (0) | Zgłoś
Wracam z tematem - czy ktoś miał/ma anemia w ciąży? Przy jakich wartościach lekarz kazał przyjmować leki?

01.2018 Synek 👦
7tc [*] 04.2022
Zx5Ip2.png


Dowiedz się więcej o swojej ciąży!

Sprawdź BellyBestFriend Premium

  • kontrola przyrostu wagi
  • śledzenie rozwoju ciąży
  • dieta dla ciąży

Wypróbuj miesiąc za darmo, potem tylko 29 zł / mies.

UTWÓRZ KONTO

Twoje dane są u nas bezpieczne. Nigdy nie udostępnimy nikomu Twojego adresu e-mail ani bez Twojego pozwolenia nie będziemy wysyłać do Ciebie wiadomości. My również nie lubimy spamu!

Twój adres e-mail: 
OK Anuluj
Dziękujemy za dołączenie do BellyBestFriend!

Wysłaliśmy do Ciebie wiadomość z linkiem aktywacyjnym.

Aby aktywować konto przejdź do swojej poczty email , a następnie kliknij na link aktywacyjny, który do Ciebie wysłaliśmy.

Jeśli nie widzisz naszej wiadomości, zajrzyj proszę do folderu Spam.

OK (15)