X

Pobierz aplikację OvuFriend

Zwiększ szanse na ciążę!
pobierz mam już apkę [X]
Forum I trymestr Toksoplazmoza
Odpowiedz

Toksoplazmoza

Oceń ten wątek:
  • nick nieaktualny

    Wysłany: 14 marca 2017, 13:04

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Dziewczyny, dzisiaj odebrałam wyniki badań min. przeciwciała toksoplazmozy. wynik jest taki:
    P-ciała toxo IgM - ujemny
    P-ciała toxo IgG - ↑>650 IU/ml
    Jestem w 7 tyg a wizyta u lekarza dopiero za 2 tygodnie.
    Czy ten wynik oznacza że byłam chora i jest ok, czy raczej jestem zarażona?

  • wichrowe_wzgórza Autorytet
    Postów: 4999 1715

    Wysłany: 14 marca 2017, 14:40

    Cytuj  /     /  Zgłoś


    IgG IgM interpretacja

    (-) (-) nie było infekcji, w ciąży badania co 3 miesiące
    (+) (-) przeżyte w przeszłości zakażenie (wyjątek - bardzo wysokie stężenie IgG, sprawdzić awidność przeciwciał)
    (-) (+) świeża infekcja, konieczna pilna wizyta u lekarza, prawdopodobnie leczenie
    (+) (+) niedawne zakażenie, można sprawdzić awidność (jeśli jest niska, prawdopodobnie trzeba rozpocząć leczenie ciężarnej)
    UWAGA: Lekarz w zależności od stężenia przeciwciał może zalecić nieco inne postępowanie od wymienionego w tabelce.


    http://www.poradnikzdrowie.pl/ciaza-i-macierzynstwo/ciaza/toksoplazmoza-w-ciazy-sprawdz-czy-zagraza-rowniez-tobie_37072.html

    9 tc (*) 24.01.2016

    0971057ffa.png
    cb9a2083b4.png
    251a14f481.png


  • nick nieaktualny

    Wysłany: 14 marca 2017, 15:03

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Ivonne jeśli igm jest ujemne tzn, że na chwilę obecną nie jesteś zarażona toxo, a obecność przeciwciał igg wskazuje, że już chorowałaś ;)

  • nick nieaktualny

    Wysłany: 14 marca 2017, 15:57

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    ok, wielkie dzięki za szybką odpowiedź:)

  • Holibka Autorytet
    Postów: 1154 874

    Wysłany: 23 marca 2017, 06:58

    Cytuj  /     /  Zgłoś
    Hej, spełnił się czarny scenariusz i moje wyniki toxo wyglądają tak:
    igG < 3,00 (-)